ترجمه مقاله :دیدگاه هویت اجتماعی بر اساس وفاداری به نام تجاری
ترجمه مقاله :دیدگاه هویت اجتماعی بر اساس وفاداری به نام تجاری
Social identity perspective on brand loyalty
چکیده
این مقاله یک دیدگاه هویت اجتماعی ارتباط با مشتری و نام تجاری را پیشنهاد میکند و هویت نام تجاری و شناسایی را با اعتبار، اعتماد و رضایت در پیش بینی وفاداری به نام تجاری ادغام میکند.نتایج تجربی دو مطالعه از این روش برای چارچوب وفاداری به نام تجاری حمایت میکند.این نتایج به ارائه چند مفاهیم نظری میپردازد.ابتدا، این تحقیقات، حضور اثرات قابل توجه مستقیم و غیر مستقیم هویت نام تجاری و تشخیص نام تجاری در سوابق قدیمی وفاداری به نام تجاری را تایید میکند (اعتبار، رضایت و اعتماددرک شده) دوم، این تحقیق نشان می دهد که دیدگاه شناسایی اجتماعی وفاداری به نام تجاری می تواند با دیدگاه های دیگر به منظور مدل سازی مسیر روانی مشتری به وفاداری به نام تجاری ادغام میکند.سوم، تحقیقات، نقش محوری شناسایی نام تجاری را در توسعه وفاداری به نام تجاری تایید کرده و بر اثر واسطه ای شناسایی نام تجاری بر اثرات هویت نام تجاری در مسیر وفاداری به نام تجاری تاکید میکند.