ترجمه مقاله معنویت و سلامت در برنامه درسی مدارس پزشکی در کشور برزیل
رشته : مدیریت آموزشی / جامعه شناسی
Spirituality and health in the curricula of medical schools in Brazil
دانلود رایگان مقاله انگلیسی اینجا را کلیک نمایید
زمینه
با توجه به بررسی های اخیر، ۵۹ درصد از مدارس پزشکی بریتانیا و ۹۰ درصد از مدارس پزشکی آمریکا دوره و یا محتوای معنویت و سلامت (S / H) را خواهند داشت ، تحقیقات کمی، با این حال، در آموزش S / H در مدارس پزشکی در کشورهای دیگر، مانند امریکا لاتین، آسیا، استرالیا و آفریقا انجام می شود . مطالعه حاضر به دنبال بررسی وضعیت فعلی آموزش در S / H در مدارس پزشکی برزیل می باشد .
مواد و روش ها
همه مدارس پزشکی در برزیل (خصوصی و عمومی) برای ارزیابی انتخاب شدند، از طریق ایمیل و تلفن تماس گرفته شد، و از پرسشنامه استفاده شد. پرسشنامه، توسط پست الکترونیکی ارسال شده ، از مدیران دانشکده پزشکی و رؤسا سوالاتی پرسیده شد : در مورد هر دوره S / H که آموزش داده شد، جزئیات در مورد دوره آن ، سخنرانی S / H و یا سمینارها، اهمیت آموزش این موضوع برای مدیران دانشکده پزشکی، و مدارس پزشکی بوده است .
نتایج
در مجموع ۸۶ مورد از ۱۸۰ (۴۷٫۷٪) مدارس پزشکی به این سوال پاسخ دادند. نتایج نشان داد که ۱۰٫۴ درصد از مدارس پزشکی برزیل به دوره های S / H و ۴۰٫۵٪ دوره محتوا در معنویت و سلامت داشته است . تنها دو مدرسه پزشکی دوره های S / H را که شامل آموزش عملی و سه مدرسه دوره های S / H را که بررسی سابقه معنوی است آموزش می دهند . اکثر مدیران پزشکی (۵۴٪) بر این باورند که S / H برای آموزش در مدارس مهم است.